Newsletter
Email:
Poll: Ce stiri preferati!
Care sunt stirile Dvs. preferate?
Acasă | Business | Doua treimi din bulgari vor vota ”da” la referendumul energiei nucleare, potrivit unui sondaj

Doua treimi din bulgari vor vota ”da” la referendumul energiei nucleare, potrivit unui sondaj

Mărime font: Decrease font Enlarge font
Foto BGNES Foto BGNES

Aproximativ două treimi din bulgarii care vor vota la referendumul din 27 ianuarie vor susține construcția unei noi centrale nucleare, potrivit unui sondaj efectuat de Agenția Sova Harris. Rezultatul sondajului, citat de cotidianul bulgar Presa, arată că bulgarii care susțin dezvoltarea energiei nucleare în Bulgaria prin intermediul unei centrale nucleare sprijină Partidul Socialist Bulgar, partidul etnic turc Mișcarea pentru Drepturi și Libertăți (DPS), partidul naționalist bulgar Ataka, Mișcarea Drepturi pentru Cetățeni și partidul de centru-dreapta de guvernământ GERB.

Sondajul s-a desfășurat în perioada 14 – 19 decembrie, înaintea declarației premierului Boyko Borisov prin care îi îndemna pe susținătorii GERB să voteze ”nu” la referendum. Circa 24% din repondenții sondajului sunt împotriva construirii unei noi centrale nucleare în Bulgaria. Ei susțin partidele de dreapta Democra ți pentru o Bulgarie Puternică, Uniunea Forțelor Democratice și partidul de centru-dreapta GERB, de guvernământ. 11% dintre cei chestionați încă nu s-au decis asupra modului în care vor vota la referendum. 

”Dezvoltarea energiei nucleare în Bulgaria a ajuns în impas ca rezultat al diferențelor  de viziune politică și economică extinse la scară națională și nimic nu arată că problema va fi rezolvată prea curând. Este important totuși să fie rezolvată deoarece timpul curge în defavoarea dezvoltării energiei nucleare în Bulgaria: data finală a perioadei de exploatare în siguranță a unității numărul 5 a centralei nucleare de la Kozloduy este 2017 iar cea a unității numărul 6 este 2021”, comentează unii sociologi.

După dezbateri prelungite, întrebarea primului referendum democratic național din Bulgaria a fost fixată sub forma: ”Ar trebui ca energia nucleară să se dezvolte în Bulgaria prin construcția unei noi centrale nucleare ?” Potrivit sondajului, 53% dintre bulgari doresc să participe la vot, adică 3,26 de milioane de cetățeni. Pentru a fi valid, totuși, referendumul trebuie să atragă un număr de participanți egal cu numărul participanților la ultimele alegeri parlamentare, adică 4.345.450 de votanți. Potrivit sociologilor, soarta referendumului poate fi decisă sau nu de 27% dintre cetățeni care încă nu s-au decis.

”Dacă vor fi obținute rezultate pozitive în urma desfășurării campaniei de informare cu privire la beneficiile referendumului, atunci ar putea crește procentul participanților la vot”, spun experții. 56% dintre bărbați și 50% dintre femei sunt convinși că trebuie să participe la referendum, ca și 39% dintre persoanele mai tinere de 30 de ani. Cei mai activi s-au dovedit a fi bulgarii mai în vârstă de 61 de ani: ei vor participa la vot în procent de 63%. De asemeni, 59% dintre posesorii de diplome universitare și 70% dintre antreprenori intenționează să-și exprime punctul de vedere asupra viitorului energiei nucleare în Bulgaria. 

82% dintre susținătorii Partidului Socialist Bulgar, 2/3 din susținătorii GERB, 65% dintre susținătorii Mișcării Bulgaria pentru Cetățeni și 46% dintre susținătorii Mișcării pentru Drepturi și Libertăți vor vota la 27 ianuarie 2013. La acea dată, bulgarii vor fi chemați să-și exprime opinia asupra dezvoltării energiei nucleare în Bulgaria prin răspunsul la întrebarea: ”Ar trebui ca energia nucleară să se dezvolte în Bulgaria prin construcția unei centrale nucleare ?” Referendumul a fost convocat pentru a fi decisă soarta proiectului înghețat al centralei nucleare Belene.

Partidul GERB, de guvernământ, a renunțat la proiectul centralei nucleare de la Belene în martie 2012 după ce l-a declarat nefezabil din punct de vedere economic. Partidul Socialist Bulgar de opoziție, susținător al proiectului, a lansat atunci o petiție în favoarea organizării unui referendum asupra viitorului proiectului ruso-bulgar. Analiza petiției a arătat că numărul de 543.639 de semnături valabil exprimate a fost suficient pentru ca organizarea referendumului să fie ireversibilă.   

Subscribe to comments feed Comentarii (4 publicat):

Michihiko pe 19/01/2015 19:35:26
avatar
Lyle R. Johnson / Marvelous post we (parents) always do what we think is best and, peahprs 30 years later, we find out if the choices were beneficial. LyleLyle R. Johnson recently posted..
Thumbs Up Thumbs Down
0
Hristos pe 21/01/2015 01:12:28
avatar
22/05/2012Dopo la vittoria del <a href="http://armboiey.com">cetnro</a> destra nel 2008 l'Italia per molto tempo e8 sembrata attonita, quasi avesse smarrito la capacite0 di reagire. Recentemente perf2, con importanti iniziative. Quella dei precari, in particolare della scuola; quella del 13 febbraio 2011, organizzata da un comitato di donne con lo slogan Se non ora quando ; quelle dei metalmeccanici della FIOM e lo sciopero generale della CGIL, si e8 fatto avanti un rinnovato protagonismo dell'opinione pubblica dopo quello che e8 sembrato un lungo letargo. L'esito dei referendum abrogativi sul nucleare, sull'acqua e sul legittimo impedimento ha poi confermato che qualcosa si e8 mosso nel profondo del paese, che ha ripreso gusto alla partecipazione attiva e ha reso possibile un risultato straordinario, da cui oggi si puf2 ripartire con nuova fiducia ma anche con la consapevolezza che dalla vittoria nei referendum alla costruzione di un'alternativa politica alla destra ce ne corre. Alfiero Grandi sottolinea l'urgenza del cambiamento politico, prima che i guasti crescenti in cui si e8 fatto precipitare il paese si facciano irreparabili, e manifesta un esplicito atto di fiducia verso il <a href="http://armboiey.com">cetnro</a> sinistra, tutto, che vuole spingere ad avere coraggio ed aiutare a muoversi e a scegliere. Prefazione di Anna Finocchiaro.
Thumbs Up Thumbs Down
0
Dtie pe 21/01/2015 20:15:06
avatar
the same thing about how much money they will make from natural gas. About five years ago Aubrey McClendon was hyinpg up shale gas and was telling us that his company, Chesapeake Energy, was going to be a huge player with a very profitable portfolio of assets. But as time went on reality set in. Shale gas wells deplete very quickly. The Barnett Shale data shows that the production from the average well drops 60 to 65 percent in the first year and by the forth year the well is not producing any more gas. For production depletion to be replaced and for overall gas production to go up the number of wells being drilled has to grow geometrically. (Which is why Chesapeake produces around 4% of the national natural gas supply but drilled more than 9% of the new wells.) With his dreams of profitable natural gas being dashed, McClendon seems to have found a patsy (CNOOC) to offload some of his assets to. As the link that you provide notes, "Last month China's state-owned oil company CNOOC agreed to pay Chesapeake $570 million for a one-third stake in a drilling project in the Niobrara. This followed a $1 billion deal in October between the two companies on a project in the Eagle Ford." I have referenced the work of before. From what I can see, the evidence shows that he was totally right and the cheerleaders were wrong. When you add up all of the costs you will find that you can't get enough for the gas you sell to pay for its production. Now we have the same cheerleaders who managed to lose so much money in shale natural gas hyinpg up their new shale liquids prospects as they hope to get another round or two of financing before the bust takes the scam down again. http://bxusmi.com prfwdz [link=http://yrreajbp.com]yrreajbp[/link]
Thumbs Up Thumbs Down
0
Balogh pe 22/01/2015 16:56:55
avatar
Mainly bulk goods are carried by rail,<a href="http://qlfomvdkg.com"> icuindlng</a> containerized bulk goods. Otherwise only goods traveling more than 6000 miles go by rail. Since almost everything that travels by rail ALSO travels by truck at one or both ends of the journey, it is inaacurate to say most us goods travel by rail.No, it isn't. If you look at the total miles traveled you will find that far more go by rail than by truck. I provided a link on a previous thread about this misunderstanding of European/American rail systems but I guess that you must have missed it. I can't remember the thread but you can find similar information by looking at . Everyone talks about the 'superior' EU rail system because it is centered on moving people and as such is highly visible. But in the US most of the rail system is dedicated to moving goods and is mainly invisible. That is why people are confused about the relative efficiencies of the two regions.
Thumbs Up Thumbs Down
0
total: 4 | aratând: 1 - 4

Publică comentariu comment

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Introduceţi codul din imagine:

  • email Trimite prin email unui prieten
  • print Versiune pentru tipărire
  • Plain text Doar text
Tagged as:
Evaluează acest articol
0